Blog

Opiekun zwierzęcia - rozwiązywanie problemów

Podstawy PR-u weterynaryjnego w praktyce – jak się zachować wobec niezadowolonego opiekuna zwierzęcia?

W jednym z poprzednich postów pisaliśmy o tym, że branża weterynaryjna staje się taką samą samą gałęzią biznesu jak każda inna i podobnie jak inne działalności potrzebuje aktywności marketingowych. Pisaliśmy również o tym, czym jest public relations i dlaczego warto zainwestować czas w zapoznane się z tym zagadnieniem. Dzisiejszy post poświęciliśmy działaniom PR-owym w praktyce, czyli tak zwanemu PR-owi kryzysowemu z cyklu „Przychodzi pacjent do lekarza”… Nie do końca pacjent, a opiekun zwierzęcia, nie do gabinetu lekarskiego, a lecznicy weterynaryjnej, a co gorsza jest to opiekun niezadowolony, z pretensjami. Co robić, jak przeciwdziałać kryzysowi i jak go wykorzystać do budowania wizerunku – o tym poniżej. Czytaj dalej

Public relations dla weterynarzy

Public relations w praktyce weterynaryjnej – egzotyka czy konieczność?

Public relations (PR) w dosłownym znaczeniu tego słowa to „kontakty z otoczeniem”. Nie istnieje jednak jedna spójna definicja PR, a wręcz przeciwnie: na świecie funkcjonuje aż 2000 rożnych definicji tego pojęcia. W skrócie można ująć jednak PR jako zarządzanie reputacją firmy. Celem działań PR, oprócz innych działań marketingowych, jest kreowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz budowanie akceptacji wśród jej klientów i kontrahentów. Jaki związek z public relations ma prowadzenie gabinetu czy kliniki weterynaryjnej? Kolosalny: klienci gabinetów – opiekunowie zwierząt – zawsze będą mieli opinię na temat danej praktyki weterynaryjnej i usług przez nią świadczonych. Czytaj dalej

Antybiotykooporność, weterynaria, leczenie zwierząt

Antybiotykooporność – czy to poważny problem w leczeniu zwierząt towarzyszących?

W prasie, telewizji portalach informacyjnych, nie tylko tych związanych ze zdrowiem, coraz częściej mówi się o problemie antybiotykoodporności u ludzi. Naukowcy biją na alarm, wskazując na pojawiające się nowe superbakterie, odporne na dotychczas dostępne terapie. Jako głównych winowajców antybiotykoodporności wskazuje się nadużywanie antybiotyków (zarówno w przemyśle hodowlanym, jak i w leczeniu ludzi i zwierząt), a także zaniechanie ukończenia pełnego cyklu leczenia. Czytaj dalej

Marketing - gabinet weterynaryjny

Kilka słów o marketingu w branży weterynaryjnej

Konieczność podejmowania działań marketingowych (w tym także działań z zakresu public relations) dotyczy nie tylko dużych, ale i małych firm. Przy tym te ostatnie, z racji skali prowadzonego biznesu, nie mają zwykle nieograniczonych budżetów promocyjnych. Bez wątpienia jednak działania marketingowe są potrzebne i skuteczne, zwłaszcza w przypadku lekarzy weterynarii dopiero rozpoczynających przygodę z własnym gabinetem lub poszerzających zakres swoich usług. Poniżej w skrócie omówimy, jakie działania marketingowe mogą podjąć weterynarze, by nie wydrenować budżetu, a uzyskać rozpoznawalność przekładającą się na większą liczbę klientów odwiedzających ich wraz ze swoimi pupilami. Czytaj dalej

Potęga checklisty – czyli po co lekarzowi weterynarii lista kontrolna?

„Potęga checklisty” to tytuł polskiego przekładu bestsellera The Checklist Manifesto Atula Gawande – chirurga, wieloletniego autora felietonów w czasopiśmie The New Yorker, wybitnego mówcy i badacza kwestii zdrowotnych. Autor przekonuje w niej, że checklisty są narzędziem pomagającym uniknąć wielkich katastrof w wielu obszarach naszego życia, nie tylko w obszarze medycznym, choć to na nim skupił się w szczególności. Czym więc jest checklista? Jest to zwykła lista kontrolna, która w swej prostocie pomaga pracować bardziej efektywnie i minimalizować ryzyko popełnienia błędu. To proste narzędzie z powodzeniem wykorzystują inżynierowie, menadżerowie, piloci, nie stoi więc nic na przeszkodzie, by stała się ona częścią warsztatu pracy każdego lekarza weterynarii. Czytaj dalej